Heel apart. Op een goede manier? Daar twijfel ik nog wat over. De traditionele eigenzinnigheid bij Citroën was niet alleen gek doen om het gek doen, er zat meestal ook wel wat achter. Maar met een beetje fantasie zie ik hier eigenlijk best wel wat GS(A) in terug, zowel in de wat korte en hoge neus met forse lichtunits, maar vooral in de daklijn achteraan.
Ik ben wel heel benieuwd hoe de verhouding tussen de treditioneel en elektrisch aan gedreven versies gaat zijn. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit voor traditionele kopers allemaal veel te extreem is, maar dat dat voor elektrische kopers veel minder een bezwaar zal blijken.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!
WizardOfOss schreef: ↑19 jun 2020, 16:34Ik kan me heel goed voorstellen dat dit voor traditionele kopers allemaal veel te extreem is, maar dat dat voor elektrische kopers veel minder een bezwaar zal blijken.
Heeft Citroën überhaupt traditionele kopers?
Snap je punt wel, al denk ik dat EV's sowieso een andere kopersgroep hebben aangewakkerd namelijk mensen die eerder voor techniek/subsidie kiezen dan voor een merk/model.
De nieuwe C4 lijkt het pad van de Kia XCeed te volgen: geen duidelijke hatchback, maar ook geen zuivere SUV. Uiteraard met een Citroën-sausje 'Crossover-coupé' schijn je te moeten zeggen. Ik houd het op een prettig alternatief voor de gangbare hatchback in het saaie C-segment.
Meer info en beelden van de derde generatie C4 (4,36 x 1,8 x 1,53 m.). De ë-C4 beschikt over een accupakket van 50 kWh en een 136 pk/260 Nm sterke elektromotor. Goed voor een actieradius van 350 kilometer.
Citroën toont de C4 X die kenmerken van een sedan, fastback en SUV combineert. Nederland krijgt alleen de ë-C4 X, voorzien van een accupakket van 50 kWh (136 pk, 360 km.).