De Insignia gaat fris het nieuwe jaar in. Sinds de tweede helft van 2017, kort na de introductie, heeft de huidige generatie de derde plek overgenomen van de Ford Mondeo in het Europese D-segment. Opel kan daarmee tevreden zijn, maar de facelift is welkom, want de Insignia presteert dit jaar slechter dan gemiddeld (-33% t.o.v. -19%) en de Peugeot 508 heeft de aanval ingezet. In Amerika is het model nog een jaar leverbaar als Buick Regal. Na de overname van Opel door PSA zal General Motors niet investeren in een opvolger. Amerikanen kunnen dan ook fluiten naar de gefacelifte versie, maar dit is gezien een positie onderin de middenklasse geen gemis. De Chinese verkoop van de Regal zorgt voor compensatie. Vorig jaar stond de teller op ruim 100.000 stuks en Buick is in 2019 op weg naar een record.
Pre-facelift:
Opel Insignia
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Opel Insignia
Vive la France, Vive la Différence
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Opel Insignia
Nog steeds niet lelijk, maar waar de eerste Insignia mij nog altijd zeer kan bekoren ben ik hier toch al aardig op uitgekeken. De neus doet me met deze aanpassinkjes meer nog dan voorheen aan de Ascona B denken, die blijft geslaagd, maar de achterkant is en blijft me toch te nietszeggend.
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Opel Insignia
Geslaagde facelift De Grand Sport blijft mijn favoriete Insignia, mede door het ontbreken van de hinderlijke doorlopende raamlijn die ook op de Astra Sports Tourer, Adam en Crossland X zit.
Vive la France, Vive la Différence