Het Duel
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Het Duel
Mazda (51%, 21 uit 41, 9x gelijk, 72 ptn) verslaat Daihatsu (46%, 6 uit 13, 18 ptn) in hun eerste ontmoeting: 3-1.
Subaru (67%, 12 uit 18, 1x gelijk, 37 ptn) noteert dezelfde uitslag en duwt Kia (14 uit 28, 5x gelijk, 47 ptn) in balans.
Volgende week begint de Autosalon van Genève waar de Europese Auto van het Jaar 2019 wordt bekendgemaakt. De Audi 80 won in 1973 en neemt het op tegen een Italiaanse generatiegenoot.
Duel 641: Audi 80 (1972-1978) vs. Lancia Beta (1972-1981)
Duel 642: Fiat 500e vs. Mitsubishi i-MiEV
Subaru (67%, 12 uit 18, 1x gelijk, 37 ptn) noteert dezelfde uitslag en duwt Kia (14 uit 28, 5x gelijk, 47 ptn) in balans.
Volgende week begint de Autosalon van Genève waar de Europese Auto van het Jaar 2019 wordt bekendgemaakt. De Audi 80 won in 1973 en neemt het op tegen een Italiaanse generatiegenoot.
Duel 641: Audi 80 (1972-1978) vs. Lancia Beta (1972-1981)
Duel 642: Fiat 500e vs. Mitsubishi i-MiEV
Vive la France, Vive la Différence
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Het Duel
641: de Beta. Misschien geen klassieke schoonheid, maar karakter in overvloed. Deze generatie 80 is toch een beetje erg
642: de i-MiEV. Ja, de 500 ziet er uiteraard leuker uit. Maar ook wat tests ervan gezien, en dan is wel snel duidelijk dat dit in alle opzichten een moetje was voor FCA. Niet dat de Mits nu zo woest aantrekkelijk is en qua rijden grenzen verlegt, maar het lijkt toch een domweg veel meer doorwrocht product. Ik heb alleen nooit begrepen waarom ze hier (en ook als Peugeot/Citroën) alleen de kleine Japanse versie hebben aangeboden, en niet de net wat grotere (bredere!) Amerikaanse versie.
642: de i-MiEV. Ja, de 500 ziet er uiteraard leuker uit. Maar ook wat tests ervan gezien, en dan is wel snel duidelijk dat dit in alle opzichten een moetje was voor FCA. Niet dat de Mits nu zo woest aantrekkelijk is en qua rijden grenzen verlegt, maar het lijkt toch een domweg veel meer doorwrocht product. Ik heb alleen nooit begrepen waarom ze hier (en ook als Peugeot/Citroën) alleen de kleine Japanse versie hebben aangeboden, en niet de net wat grotere (bredere!) Amerikaanse versie.
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Het Duel
641: de Beta, voor die tijd een meer bijzondere auto.
642: toch de Mitsubishi. Waarschijnlijk te klein, maar als elektrische stadsauto een geslaagder concept.
642: toch de Mitsubishi. Waarschijnlijk te klein, maar als elektrische stadsauto een geslaagder concept.
Vive la France, Vive la Différence
Re: Het Duel
641: De 80. ZIjn burgerlijke uiterlijk maakt hem eigenlijk enorm cool. Een klassieker waar je het mee aandurft om hem desnoods dagelijks te gebruiken en waar het eigenlijk ook gewoon mee kan. Bij Italianen die toen al niet heel dik bezaaid waren ligt dat toch een beetje anders.
642: de i-MiEV Het pretendeert niets anders te zijn dan het is. Als je al een kleine, lichte elektrieke auto zoekt voor de korte ritjes RundumHausen kan je er maar beter eentje nemen die daar het meest voor geschikt is. De 500e komt gewoon 2 deuren te kort.
642: de i-MiEV Het pretendeert niets anders te zijn dan het is. Als je al een kleine, lichte elektrieke auto zoekt voor de korte ritjes RundumHausen kan je er maar beter eentje nemen die daar het meest voor geschikt is. De 500e komt gewoon 2 deuren te kort.
"The closest to reality car that money can buy"
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Het Duel
Lancia (54%, 13 uit 24, 3x gelijk, 42 ptn) wint ook de tweede ontmoeting met Audi (21%, 10 uit 47, 4x gelijk, 34 ptn): 2-1.
Mitsubishi (52%, 12 uit 23, 4x gelijk, 40 ptn) scoort al vijf duels op rij en noteert de vierde zege op nul: 3-0. De 500 kan nog steeds geen potten breken, want als meest duellerende Fiat (31%, 13 uit 42, 5x gelijk, 44 ptn) is een winstpercentage van 20% matig.
Duel 643: Daewoo Lacetti (2003-2009) vs. Seat Leon (1998-2005)
Duel 644: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio vs. Jaguar F-Pace SVR vs. Porsche Macan Turbo Performance Package
Mitsubishi (52%, 12 uit 23, 4x gelijk, 40 ptn) scoort al vijf duels op rij en noteert de vierde zege op nul: 3-0. De 500 kan nog steeds geen potten breken, want als meest duellerende Fiat (31%, 13 uit 42, 5x gelijk, 44 ptn) is een winstpercentage van 20% matig.
Duel 643: Daewoo Lacetti (2003-2009) vs. Seat Leon (1998-2005)
Duel 644: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio vs. Jaguar F-Pace SVR vs. Porsche Macan Turbo Performance Package
Vive la France, Vive la Différence
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Het Duel
643: Leon, met afstand. Op zich vind ik zo'n Lacetti helemaal zo verkeerd niet, maar hij doet me verder ook niks. En even realistisch: zou hij afgezien van z'n prijs op ook maar een enkel punt beter zijn dan de Seat? Nee, de Leon is dan toch in alle opzichten het aantrekkelijker aanbod, uit een tijd dat merken zich binnen VAG nog een echt mochten onderscheiden. Das war einmal....
644: ook hier makkelijk: de Stelvio. Ziet er het beste uit en schijnt zeker in deze gedaante sensationeel goed te rijden. De Macan zal vast op alle vlakken net even perfecter zijn, maar dat maakt hem geen aantrekkelijker auto, en over het bijbehorende prijskaartje zullen we het maar niet hebben. En de Jaguar? Beetje tussen wal en schip: niet zo lekker als de Stelvio, niet zo goed als de Porsche.
644: ook hier makkelijk: de Stelvio. Ziet er het beste uit en schijnt zeker in deze gedaante sensationeel goed te rijden. De Macan zal vast op alle vlakken net even perfecter zijn, maar dat maakt hem geen aantrekkelijker auto, en over het bijbehorende prijskaartje zullen we het maar niet hebben. En de Jaguar? Beetje tussen wal en schip: niet zo lekker als de Stelvio, niet zo goed als de Porsche.
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Het Duel
643: de Lacetti. Ooit een proefrit gemaakt en ik vond het een comfortabele auto met sportieve ondertoon. Daarnaast bovengemiddeld ruim en een prettige verpakking. Deze Leon en verwante Toledo waren eigenlijk leuke tweezitters.
644: de Jag. Snel, sportief, ruim en praktisch met een, dare I say it?, geweldig design voor een SUV. In TopGear magazine las ik eind vorig jaar een test tussen de Alfa en Porsche. Het advies was vooral om voor een dikke stationwagen te gaan, want veel meerwaarde biedt zo'n SUV niet. De Stelvio was vooral uitbundig en mooi, terwijl de Porsche als klinisch en duur werd bestempeld. Mede daarom de keuze voor de F-Pace.
644: de Jag. Snel, sportief, ruim en praktisch met een, dare I say it?, geweldig design voor een SUV. In TopGear magazine las ik eind vorig jaar een test tussen de Alfa en Porsche. Het advies was vooral om voor een dikke stationwagen te gaan, want veel meerwaarde biedt zo'n SUV niet. De Stelvio was vooral uitbundig en mooi, terwijl de Porsche als klinisch en duur werd bestempeld. Mede daarom de keuze voor de F-Pace.
Vive la France, Vive la Différence
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Het Duel
Seat (59%, 17 uit 29, 3x gelijk, 54 ptn) bezorgt Daewoo (13%, 1 uit 8, 1x gelijk, 4 ptn) de derde nederlaag op rij: 2-1. De Leon passeert daarmee de Ibiza als topscorer.
Jaguar (56%, 15 uit 27, 3x gelijk, 48 ptn) ziet de F-Pace voor de tweede keer winnen: 2-1-0. Alfa Romeo (56%, 19 uit 34, 1x gelijk, 58 ptn) houdt Porsche (28%, 7 uit 25, 4x gelijk, 25 ptn) achter zich.
Eerder deze maand bestond ‘Het Duel’ negen jaar. Het is nooit te laat voor een feestje
Duel 645: Citroën Ami 6 (1961-1969) vs. Ford Anglia 105E (1959-1967)
Duel 646: Koenigsegg CCR (2004-2006) vs. Lamborghini Murciélago (2001-2006)
Duel 647: Chrysler Stratus Convertible (1996-2000) vs. Saab 900 Cabriolet (1994-1998)
Duel 648: Autobianchi Y10 (1985-1995) vs. Subaru Mini Jumbo (1986-1992)
Duel 649: Peugeot 508 SW vs. Volvo V60
Duel 650: Kia K900 vs. Volkswagen Phideon
Duel 651: Honda Shuttle (1994-2000) vs. Opel Sintra (1996-1999)
Duel 652: Lincoln MKC vs. Mercedes-Benz GLC
Duel 653: DAF Daffodil (1961-1967) vs. Toyota Publica (1961-1969)
Jaguar (56%, 15 uit 27, 3x gelijk, 48 ptn) ziet de F-Pace voor de tweede keer winnen: 2-1-0. Alfa Romeo (56%, 19 uit 34, 1x gelijk, 58 ptn) houdt Porsche (28%, 7 uit 25, 4x gelijk, 25 ptn) achter zich.
Eerder deze maand bestond ‘Het Duel’ negen jaar. Het is nooit te laat voor een feestje
Duel 645: Citroën Ami 6 (1961-1969) vs. Ford Anglia 105E (1959-1967)
Duel 646: Koenigsegg CCR (2004-2006) vs. Lamborghini Murciélago (2001-2006)
Duel 647: Chrysler Stratus Convertible (1996-2000) vs. Saab 900 Cabriolet (1994-1998)
Duel 648: Autobianchi Y10 (1985-1995) vs. Subaru Mini Jumbo (1986-1992)
Duel 649: Peugeot 508 SW vs. Volvo V60
Duel 650: Kia K900 vs. Volkswagen Phideon
Duel 651: Honda Shuttle (1994-2000) vs. Opel Sintra (1996-1999)
Duel 652: Lincoln MKC vs. Mercedes-Benz GLC
Duel 653: DAF Daffodil (1961-1967) vs. Toyota Publica (1961-1969)
Laatst gewijzigd door ViveLaFrance op 10 jun 2019, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Vive la France, Vive la Différence
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Het Duel
Duel 645: de Ami. Niet de eerste, wel de leukste.
Duel 646: Koenigsegg. Helemaal niks mis met de Murc, wat mij betreft de laatste échte Lambo, maar de Zweed is toch van een ander kaliber.
Duel 647: hoewel lang niet zo iconisch als z'n voorganger blijft zo'n Saab toch leuk.
Duel 648: Mini Jumbo, het vleugje Italiaanse charme van de Y10 is toch net even te weinig.
Duel 649: lastig, in beide gevallen vind ik de sedan (of stiekeme hatchback) geslaagder. Doe maar de Volvo.
Duel 650: de Kia, toch leuker dan zo'n opgeblazen Passat.
Duel 651: als het écht moet, doe dan maar de Honda.
Duel 652: en nog zo'n onmogelijke keuze. Doe maar de Linc puur omdat het eens wat anders is.
Duel 653: beiden leuke karretjes, maar laat ik dan toch eens chauvinistisch doen...
Duel 646: Koenigsegg. Helemaal niks mis met de Murc, wat mij betreft de laatste échte Lambo, maar de Zweed is toch van een ander kaliber.
Duel 647: hoewel lang niet zo iconisch als z'n voorganger blijft zo'n Saab toch leuk.
Duel 648: Mini Jumbo, het vleugje Italiaanse charme van de Y10 is toch net even te weinig.
Duel 649: lastig, in beide gevallen vind ik de sedan (of stiekeme hatchback) geslaagder. Doe maar de Volvo.
Duel 650: de Kia, toch leuker dan zo'n opgeblazen Passat.
Duel 651: als het écht moet, doe dan maar de Honda.
Duel 652: en nog zo'n onmogelijke keuze. Doe maar de Linc puur omdat het eens wat anders is.
Duel 653: beiden leuke karretjes, maar laat ik dan toch eens chauvinistisch doen...