WizardOfOss schreef: ↑04 mar 2019, 01:09
Tsja, in het kader van stilstaan en toch achteruit gaan is de Polo wat mij betreft toch de ultieme kampioen. Hetzelfde alleen dan wat meer uitgezakt. Ik zal nooit begrijpen hoe jij dit kan prefereren boven een oneindig veel radicaler vernieuwd model als de Swift.
Waar jij de Polo meer uitgezakt vindt, vind ik juist dat VW de nieuwe generatie meer body heeft gegeven ten opzichte van de iele voorganger. Alleen de gelijkenis met zijn Zuid-Amerikaanse neef, de Gol, blijft teleurstellend. Bij de Swift mag het nu best bekend zijn dat naar mijn mening niet elke vernieuwing, radicaal of niet, goed is. De huidige Swift is een karikatuur geworden. Zonde van het sportieve, strakke basisontwerp.
Smaken verschillen
WizardOfOss schreef: ↑04 mar 2019, 21:38
Ook jammer: de station-uitvoering keert niet meer terug. De klant zou tegenwoordig toch voor een crossover danwel een maatje groter kiezen, aldus Renault. Dan ben ik ergens toch wel benieuwd hoe de verhouding tussen hatchbacks en stations in andere landen was, want in ons landje leek die toch zeker bestaansrecht te hebben. En in z'n laatste gedaante was het toch ook een aantrekkelijke auto om te zien.
Dit ging al rond in Franse autobladen. Jammer inderdaad, maar gezien de nivellering in autoland niet onverwacht. Volgens mij is Nederland een uitzondering wat betreft de populariteit van de Clio Estate. In andere landen zie ik veel minder compacte stationwagens.
Binnenkort meer hierover in 'Anders nog iets?'