Ik zou het eerder suvjectiviteit willen noemenViveLaFrance schreef:Zo legt Autozine het ook uit, maar daar komt een flinke dosis subjectiviteit om de hoek kijken.
Ik overdrijf toch ook helemaal niet?ViveLaFrance schreef:En ik mocht niet overdrijven?
Deels wel mee eens, al zou ik "de kwaliteiten van een terreinwagen" liever vervangen door "de looks van een terreinwagen". Offroad-capaciteiten zijn een leuke bonus maar niet vereist.ViveLaFrance schreef:Het concept 'SUV' laat zich misschien het beste vertalen als een verhoogde grote stationwagen die praktische eigenschappen van een MPV combineert met kwaliteiten van een terreinwagen.
Met de Tesla op skivakantie? De kou reduceert je actieradius drastisch, en dan moet je je op de Autobahn dus alsnog inhouden om niet al voor de volgende laadpaal stil te vallen. Nee, niet echt ideaal. Gelukkig hou ik toch niet van skiën.ViveLaFrance schreef:Stel dat de Model X en Tanto RS geen AWD hadden, met welke auto zou jij eerder op skivakantie gaan of door de oerwoud rijden?
Voor een oerwoud lijken beiden me uitermate ongeschikt, al denk ik dat de compacte en lichte Tanto dan toch net een fractie verder zak komen. Mét AWD zal dat verschil alleen maar groter zijn.
Moet je wel eerst dichtbij genoeg komen om te kunnen duwen...ViveLaFrance schreef:Beetje duwen en de GT-R maakt geen schijn van kans
Je hoeft niet altijd iets anders te doen om iets goed te doen.ViveLaFrance schreef:Het punt is dat Skoda met de Kodiaq in mijn optiek nu niks anders doet (namelijk een Tiguan verlengen) dan bv. Nissan al eerder deed met de Qashqai (X-Trail is de 7-zits broer).
Gelukkig nog geen, en wat mij betreft mag dat best zo blijven. Niet elke unieke auto is interessant. En wat mij betreft heeft Tesla juist een enorme kans laten liggen om van de Model X een interessante auto te maken.ViveLaFrance schreef: Welke fabrikant heeft een auto à la Model X in huis?
...die ik ook gewoon in m'n lijstje heb staan, en wat mij betreft in rangorde boven de Kodiaq. Maar wel achter de Prius. En dat was dan ook de hele aanleiding van deze discussie: dat jij de Ioniq en Niro blijkbaar wél duidelijk boven de Prius inschaalt voor deze verkiezing. Dat jij er dan vervolgens zoveel bij gaat slepen dat je wel dat trekvermogen van een Model X nodig hebt....ViveLaFrance schreef:Of Ioniq?