Ford Edge 2011

De nieuwe modellen worden hier besproken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Ford Edge 2011

Bericht door WizardOfOss »

egmCarTech.com schreef:BREAKING: 2011 Ford Edge revealed, first to get 4-cylinder EcoBoost in the U.S.

The Ford Edge became the No.1 selling crossover in its segment in its first full year on the market when it was launched in 2006, and has sold more than 330,000 units since then. Today, the Dearborn automaker continues its crossover success with the new 2011 Ford Edge highlighted by a new exterior design, a new interior with MyFord Touch driver connect technology and a new lineup of powertrains.

As soon as you see the 2011 Ford Edge, you’ll notice that most of the changes to the exterior styling are up on the front. The new grille up at the front provides for a bolder look with new headlamps, chin spoiler and an A-pillar that flows into the hood.

The 2011 Ford Edge receives an upgraded interior with new materials, accents and the all-new MyFord Touch driver connect technology (which made its debut on the 2011 Lincoln MKX as MyLincoln Touch). MyFord Touch, standard on the 2011 Edge Limited and 2011 Edge Sport, includes two 4.2-inch configurable LCD screens in the instrument cluster as well as the 8-inch LCD touch screen in the center stack and 5-way controls on the steering wheel – plus a new Media Hub with two USB 2.0 ports, video input jacks and an SD card slot. Sony’s HD audio 12 speaker system is also standard on the Edge Limited and Sport.

By now you’re probably wondering what’s going to be under the hood? The Edge will go from one engine and one transmission to three powertrains. Kicking off the lineup will be a 3.5L V6 making 285-hp and 253 lb-ft of torque, while the most powerful engine will be the 3.7L V6 making 305-hp and 280 lb-ft of torque. Both engines use Ford’s new Twin Independent Variable Camshaft Timing (Ti-VCT) and are mated to a 6-speed SelectShift Automatic transmission.

The 2011 Edge will also be the first vehicle in North America to get FoMoCo’s new 2.0L EcoBoost I-4 powertrain, which will deliver best-in-class fuel economy along with “impressive power” and torque figures that have yet to be released. Ford says that when mated to a 6-speed transmission, the 2.0L EcoBoost I-4 will offer a 15 percent improvement in fuel-economy versus the Edge’s current 3.5L V6.

The 2011 Ford Edge will be built at Oakville Assembly Complex in Ontario, Canada, alongside the 2011 Lincoln MKX. It will hit dealerships later this summer. Pricing will be announced closer to launch date.
Bron & persbericht

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Ford Edge 2011

Bericht door HondArd »

Vraag me af of ze in de VS wel aan een vierpitter willen voor zo'n imposant overkomende auto. Ook al levert deze meer vermogen en is hij zuiniger dan de V6.
Maar gelet op de achterkant heeft hij toch wel erg veel weg van een Skoda. Die achterlichten vooral.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Ford Edge 2011

Bericht door WizardOfOss »

Het zal denk ik vooral aan het karakter van de motor liggen, de (Mazda) V6 in het oude model kwam vooral tot z'n recht als je hem flink op toeren jaagde, iets waar ze in de VS absoluut niet op zitten te wachten. Het heeft succes overigens niet in de weg gestaan. Ook hier in Nederland zie ik ze toch best regelmatig rijden, vermoedelijk zal dit toch een van de populairdere grijze-import modellen zijn.

Overigens kan ik niet zeggen dat ik de nieuwe styling een vooruitgang vind, de oude, veel strakkere vormgeving stond hem beter. Die had ook minder gelijkenis met een SKoda, al zal je hem er nog steeds niet mee verwarren, al is het maar door het formaat. En Skoda kennen ze in de VS niet, dus is het sowieso geen probleem.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Ford Edge 2011

Bericht door ViveLaFrance »

Een behoorlijk steriele voorzijde, maar in het geheel niet verkeerd. De scherpte is er wel helaas af.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Ford Edge 2011

Bericht door ViveLaFrance »

Autoweek.nl schreef:Ford haalt de Edge naar Europa

Tijdens het Go Further-evenement dat vandaag in Amsterdam wordt gehouden, heeft Ford bekendgemaakt dat het de Edge naar Europa gaat halen. De Ecosport komt binnen anderhalf jaar deze kant op.
Op het evenement waar Ford vandaag de nieuwe Mondeo uit de doeken deed, heeft het Amerikaanse automerk een klein modellenoffensief gestart. Naast de nieuwe D-segmenter is er namelijk ook nieuws uit de hoek van de Edge. De crossover van formaat, waarvan eerdere generaties al langer aan de andere kant van de oceaan te koop zijn, komt namelijk ook naar naar Europa.
Meer informatie over de nieuwe grote crossover van Ford is nog niet bekend. Wel kunnen we melden dat de EcoSport, die we al als eerder voorbij hebben zien komen, binnen 18 maanden in de Nederlandse showrooms staat. Deze C-segmenter zal de strijd aan gaan met modellen als de Nissan Qashqai en de Mazda CX-5. Voor de aandrijving zal onder andere de 1.0-liter Ecoboost met 120 pk zorgen. Op de EcoSport zien we het mondiale familiegezicht van Ford terug dat ook de nieuwe Mondeo siert.
Geen wonderschone auto, maar ergens heb ik het altijd jammer gevonden dat wij hem nooit hadden :)
Niet alleen de Edge gaat Europa veroveren, ook de Mustang zal eindelijk via de officiële kanalen kopers proberen te verleiden.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Ford Edge 2011

Bericht door nvdw »

De EcoSport een concurrent voor de Qashqai of CX-5? Die twee zijn in elk geval optisch aanmerkelijk meer auto...
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Plaats reactie