Porsche 911 (992)
Re: Porsche 911 (992)
Vroeger had alleen de 911 Turbo een dikke kont (en al helemaal die Le Mans onveilig maakten), nu hebben ze er allemaal 1.
"The closest to reality car that money can buy"
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Porsche 911 (992)
Het dikke zit hem daar sowieso ook meer in de breedte. En zeker bij een van nature extravagante racewagen mag dat best.
Het karakteristieke van de 911 is toch altijd de laag aflopende kont geweest. Die de cabrio een zeer compacte en slanke look gaf. Kijkend naar wat foto's realiseer ik me nu ook dat dat deels schijn was, omdat de kap deels bovenop het plaatwerk lag. Vanaf de 996 zijn ze de kap meer gaan wegwerken onder een afdekkap, en met elke generatie lijken ze nu die Quadimodo-look meer en meer te benadrukken.
Het karakteristieke van de 911 is toch altijd de laag aflopende kont geweest. Die de cabrio een zeer compacte en slanke look gaf. Kijkend naar wat foto's realiseer ik me nu ook dat dat deels schijn was, omdat de kap deels bovenop het plaatwerk lag. Vanaf de 996 zijn ze de kap meer gaan wegwerken onder een afdekkap, en met elke generatie lijken ze nu die Quadimodo-look meer en meer te benadrukken.
Re: Porsche 911 (992)
Het is pas bij de nieuwere 911's dat ik de targa uitvoering mooier vindt dan de cabrio. Ik was nooit zo'n fan van de targa.
Stap eens op de fiets
Re: Porsche 911 (992)
Vrij naar de woorden van James May: the convertible is a waste of a good 911. Ik denk dat die dikke kont ook nog eens een extra accent krijgt door die malle lage kentekenplaat. Als het dak dicht is klopt het aanzicht weer beter... maar daar koop je geen cabrio voor natuurlijk.
Dichte 911: ja graag.
Dichte 911: ja graag.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Re: Porsche 911 (992)
Op Autoblog hebben ze uitgevogeld dat bij het Sportdesign pakket de kentekenplaat hoger zit. Kost alleen 4200 euro.
Stap eens op de fiets
Re: Porsche 911 (992)
Je dik laten betalen voor iets dat gewoon af-fabriek aanwezig had moeten zijn is wel helemaal des Porsches natuurlijk
Het zou me ook niet verbazen als die plaat bij de eerstvolgende Modellpflege weer zit waar die hoort. Zo zijn we ooit ook van die 'spiegeleieren' van de 996 afgekomen (die ik helemaal niet lelijk vond, maar dat zal aan mij liggen).
Het zou me ook niet verbazen als die plaat bij de eerstvolgende Modellpflege weer zit waar die hoort. Zo zijn we ooit ook van die 'spiegeleieren' van de 996 afgekomen (die ik helemaal niet lelijk vond, maar dat zal aan mij liggen).
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Porsche 911 (992)
Wie Porsche 911 zegt, zegt Targa. Het nieuwe model komt als 4 (385 pk) en 4S (450 pk) op de markt. De stoffen kap opent in 19 seconden.
Vive la France, Vive la Différence
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: Porsche 911 (992)
Blijft eigenlijk toch nog steeds de leukste 911. Waarom ie dan altijd vierwielaandrijving moet hebben, tsja...
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Porsche 911 (992)
Jammer dat ook de Targa er steeds lomper uitziet. Liever een 718 Boxster.
Vive la France, Vive la Différence
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Porsche 911 (992)
Porsche toont de GT3 van de huidige 911. Hij is voorzien van een atmosferische 4.0 zescilinder boxermotor (510 pk/470 Nm, 0-100 km/h in 3,4 sec, top: 320 km/h).
Vive la France, Vive la Différence