Pagina 1 van 2

Porsche Cayenne

Geplaatst: 02 sep 2017, 19:59
door ViveLaFrance
In Frankfurt toont Porsche de derde editie van de Cayenne (4,92 x 1,98 x 1,69 m.). Het onderstel van concerngenoten Audi Q7 en Bentley Bentayga zorgt voor een gewichtsreductie van 65 kilogram. De 1.985 kilogram wegende SUV kan 770 liter bagage bergen. Vooralsnog bieden de Duitsers twee modellen aan: instapper 3.0 V6 Turbo (340 pk) en de S voorzien van een 2.9 V6 BiTurbo (440 pk). Achterwielbesturing en Surface Coated Brakes (stalen remschijven in tungsten-carbide) zijn nieuw. Vanaf december is de Cayenne verkrijgbaar voor minstens 109.800 euro.

https://i.imgur.com/UoI2SiR.jpghttps://i.imgur.com/vro0bxd.jpg
http://i.imgur.com/0YEhLRI.jpghttp://i.imgur.com/P7gDZAm.jpg
http://i.imgur.com/hN6a5Ix.jpghttp://i.imgur.com/k3wGGKz.jpg
http://i.imgur.com/BPHEM66.jpghttp://i.imgur.com/dVxQIdu.jpg

Re: Porsche Cayenne

Geplaatst: 02 sep 2017, 20:51
door WizardOfOss
Ik ben vooral benieuwd hoe hij in levende lijve gaat overkomen, want afgaand op de foto's lijkt hij z'n afmetingen uitermate goed te kunnen verbergen. Het lijkt haast wel een nieuwe Macan.

Of het daarmee eindelijk ook een mooie auto is geworden? Nou euh....

Re: Porsche Cayenne

Geplaatst: 03 sep 2017, 20:41
door ViveLaFrance
Een bestaande Cayenne overgoten met een Panamera-sausje. Waar het front steeds vlakker wordt, is de achterzijde verbeterd door de lampen. Wanneer pakt Porsche het interieur eens aan? Dat is in bepaalde opzichten (bv. aansluiting onderdelen, portieren) onwaardig voor een topmerk.

Re: Porsche Cayenne

Geplaatst: 13 sep 2017, 20:18
door ViveLaFrance
Kort na de introductie van de nieuwe Cayenne toont Porsche de Turbo. Het voorlopige topmodel wordt aangedreven door de 4.0 V8 (550 pk/770 Nm; 0-100 km/h in 4,1 sec.) uit de gelijknamige Panamera. Optisch is de auto herkenbaar aan onder meer LED-techniek in de koplampen en voorbumper en een adaptieve achterspoiler. De Cayenne Turbo is vanaf december leverbaar voor 204.300 euro.

https://i.imgur.com/2IDEv7A.jpghttps://i.imgur.com/5BJkhcc.jpg
https://i.imgur.com/W4f3iTq.jpg

Re: Porsche Cayenne

Geplaatst: 16 sep 2017, 20:27
door ViveLaFrance
Volgens mij wordt de diesel stilzwijgend gesaneerd :angel: Ach ja, in Zwitserland had men de huidige Cayenne Diesel al verboden.

Re: Porsche Cayenne

Geplaatst: 17 sep 2017, 12:04
door HondArd
Diesel is sowieso al geen aantrekkelijke autobrandstof in Zwitserland. Per liter zo'n 3 eurocent de liter duurder dan Euro95.

Re: Porsche Cayenne

Geplaatst: 17 sep 2017, 18:48
door ViveLaFrance
Schokkend verschil!

Re: Porsche Cayenne

Geplaatst: 17 sep 2017, 19:26
door WizardOfOss
3 cent de liter meer is bij een aanzienlijk lager verbruik nog steeds de moeite waard. Mits het niet middels een hoge wegenbelasting ontmoedigd wordt natuurlijk...

Maar ik schat dat bij dergelijke auto's stekker-hybrides de rol van diesels snel zullen gaan overnemen.

Re: Porsche Cayenne

Geplaatst: 17 sep 2017, 21:11
door ViveLaFrance
Een snelle rekensom leert dat het op jaarbasis 32 euro scheelt bij een vergelijking tussen 1:15 en 1:25 met 40.000 kilometer.

Re: Porsche Cayenne

Geplaatst: 17 sep 2017, 22:20
door WizardOfOss
Zou het bij zo'n Cayenne niet eerder om iets als 1:8 versus 1:12 gaan, even uitgaande van een niet al te zware rechtervoet? Dan heb je al het dubbele voordeel te pakken :clown: