Het zou kunnen dat je ‘m al een beetje vergeten was, maar de Mitsubishi Pajero bestaat nog steeds. Voor het nieuwe modeljaar is –ie opgefrist.
Voor het nieuwe modeljaar is de Mitsubishi Pajero licht gewijzigd. De terreinauto van de ouder stempel bestaat sinds de herfst van 2006. het vernieuwde model heeft een nieuwe grille en voorbumper, de 18 inch wielen zijn opnieuw vormgegeven en er zijn zwarte dakrails.
Binnenin wordt er melding gemaakt van rode (!) interieurverlichting en er is nieuwe lederen bekleding. De portierpanelen hebben een nieuwe afwerking voor het nieuwe modeljaar en het kleurenpalet voor de carrosserie is eveneens gewijzigd. Tot slot is het zogeheten ‘Brake Override System’ voortaan standaard. Als daarbij het gas- en het rempedaal tegelijk worden ingedrukt, kiest de Pajero automatisch voor de rem.
De Pajero is er alleen met de 200 pk sterke 3,2-liter viercilinder diesel. Met korte wielbasis kost die 69.999 euro. De variant met lange wielbasis staat voor 75.699 euro in de Nederlandse prijslijst.
Ik was hem inderdaad al vergeten Blijft een karakterbak Slechts 2 kopers tot nu toe in 2011.
Tsja, het is toch een werkpaard. Er is wel een benzineversie (3.8 V6) maar die is vooral interessant voor Rusland enzo. Ik denk dat er op grijs kenteken nog wel meer worden verkocht dan de twee stuks 'op geel'.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Die diesel is ook echt meer dan prima. Voordat je zo'n hok snel hebt moet er nog veel en veel meer vermogen in. Juist het koppel van die diesel zorgt ervoor dat je er nog wel aardig mee weg kunt kopen. Je moet vooral eens naar de EX-BPM prijzen van dat soort auto's kijken. Je schrikt je dood.