Seat heeft de Exeo voor het nieuwe modeljaar flink herzien. Hij scoort beter op het gebied van CO2-uitstoot en wie goed kijkt, ziet een licht gewijzigde voorkant.
Seat heeft voor het nieuwe modeljaar gesleuteld aan de Exeo. Door de invoering van een start/stop-systeem voor de benzinemotoren en verdere verfijning van de diesels gaan de uitstoten wat omlaag. Voor de dieselversies wordt een vermindering van zeven gram per kilometer opgegeven.
Daarmee komen ze weliswaar bij de 130 gr/km, maar is de vermindering nog niet genoeg voor een twintig procent bijstellingsstatus, die vanaf de zomer van volgend jaar begint bij 114 gr/km voor diesels. Verder wordt er nog een Ecomotive-versie beloofd, maar de specificaties daarvan worden nog niet vrijgegeven maar er wordt gesproken over een uitstoot van ‘minder dan 120 gr/km’.
Met zijn vernieuwde koplampen ziet de Exeo het wat scherper dan voorheen. Ze zijn van het bi-xenon-type en de pijlvormige vormgeving, is meer in lijn met de nieuwste modellen van Seat. Verder is er modieuze LED-dagrijverlichting en heeft de grille een nieuwe vorm. Ook de achterlichten hebben LED-techniek en is er een nieuw assortiment lichtmetalen wielen in de maat 17 en 18 inch.
Blijft een apart model, maar ik zie ze geregeld rijden.
Een collega heeft er vandaag 1 besteld, ik zal hem eens wijzen op het nieuwe model ik weet niet of ie hier van op de hoogte is.
Eigenlijk wel een erg interessant geprijsd model
Neus is er iets op vooruit gegaan, achterkant blijft onveranderd dubieus (sedan) of spuuglelijk (wagon).
Maareh, nu ik er zo over nadenk, ik kan me eigenlijk niet herinneren hem al eens in het wild te hebben gezien. Dat zal wel uiteraard, per slot van rekening rijdt ie al een tijdje rond, maar vaak zal het niet geweest zijn.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!
Hoop doet leven, misschien ook wel voor de Exeo, maar ik denk dat Seat heel snel na moet denken over een opvolger. Volgens mij is de Exeo een vrij dure exercitie geweest, nog los van alle repercussies voor het servicekanaal (denk aan speciaal gereedschap vanwege afwijkende techniek, en dat voor één model Seat dat bovendien matig verkoopt).
Neemt niet weg dat ik prima met een vorig model A4 zou kunnen leven hoor... maar dan koop ik hem wel als Audi.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
nvdw schreef:Hoop doet leven, misschien ook wel voor de Exeo, maar ik denk dat Seat heel snel na moet denken over een opvolger. Volgens mij is de Exeo een vrij dure exercitie geweest, nog los van alle repercussies voor het servicekanaal (denk aan speciaal gereedschap vanwege afwijkende techniek, en dat voor één model Seat dat bovendien matig verkoopt).
Neemt niet weg dat ik prima met een vorig model A4 zou kunnen leven hoor... maar dan koop ik hem wel als Audi.
Helemaal +1. Op deze manier krijgt Seat natuurlijk een vreemde plek in de VAG line-up en zeker niet eentje die toekomstbestendig is. Het wordt tijd dat ze eens gaan bedenken waar men heen wil met het merk, wat de auto emicion is ver te zoeken in de Exeo.
Aan de andere kant, bestaande auto's met een Seat merkje bouwen ligt natuurlijk wel in de roots van het merk en is dus historisch correct .