Volvo C70

Is ze echt jonger geworden?
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Volvo C70

Bericht door ViveLaFrance »

Autointernationaal.nl schreef:Volvo lift de C70 opnieuw

Anderhalf jaar geleden onderging de C70 een grondige facelift en nu vinden de Zweden het nodig om voor 2012 de C70 wederom op te frissen. De reden is helder: anders dan bij de C30 en de S40/V50 is de opvolger voor de cabriolet nog niet in zicht. Dit betekent dat de C70 nog zo'n 2 jaar mee moet. En om te voorkomen dat de Zweed in de vergetelheid raakt, is een update dan wel zo handig.
Hier ziet u de eerste foto van de gelifte versie. De tweekleurige lak met een afwijkende tint voor de hardtop zal niet ieders smaak zijn; gelukkig is deze afwerking optioneel. Overigens valt het dak alleen in zilvermetallic leveren. Dat combineert niet met alle tinten even lekker.
De verdere wijzigingen zijn bepaald niet revolutionair, maar de C70 zou nu meer op de S60 lijken. En natuurlijk krijgt de cabriolet nu eindelijk LED dag rij verlichting. Verder werd het front voorzien van extra chroomstripjes waardoor de V-vorm nog wat verder benadrukt wordt. Ook de achterzijde kreeg een chromen strip.
Op de optielijst prijken nieuwe 18-inch Morpheus velgen en het Beechwood bruine leder dat ook in de S60 te vinden is. Android en/of iPhone gebruikers kunnen voortaan hun cabriolet in de gaten houden met de Volvo On Call app. Handig als men vergeten is waar de C70 geparkeerd staat, maar helaas is het niet mogelijk om het dak er mee te openen. Rijdend mag dat namelijk ook al niet van Volvo, dus zou het tijdsbesparend zijn als men dat voor het instappen al kon regelen.
Onder de motorkap van de C70 zijn louter 5 cilinder motoren te vinden, waaronder die heerlijke T5 met 230 pk en 320 Nm koppel (helaas alleen als automaat). Dieselliefhebbers kunnen kiezen uit 2 vermogenversies van de 2,0 liter unit: de 150 pk/350 Nm sterke D3 en de 177 pk/400 Nm sterke D4. Beide diesels verbruiken met 5,9 liter per 100 km in handgeschakelde uitvoering en half litertje meer dan de Powershift automaat versie. De gelifte C70 is nu al te bestellen, ook weer als scherp geprijsde Tourer. Alleen wordt deze 'permanente actie-uitvoering' niet geleverd met het in de inleiding genoemde zilverkleurige dak.
http://www.autointernationaal.nl/img/Image/C70Facelift2012A2.gifhttp://www.autointernationaal.nl/img/Image/C70Facelift2012A5.gifhttp://www.autointernationaal.nl/img/fotogroot/C70Facelift2012A.gifhttp://www.autointernationaal.nl/img/Image/C70Facelift2012A3.gif

Subtiel gedaan :)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Volvo C70

Bericht door WizardOfOss »

Ze slagen er wel in hem keer op keer weer nóg lelijker te maken...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Volvo C70

Bericht door HondArd »

Typische CC. Veels te dikke kont en een voorruit die te ver naar achteren doorgetrokken is.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Volvo C70

Bericht door Leeuw »

Ah, ik zag er gisteren een op de A9, ik snapte er niks van want ik kon mij helemaal geen facelift herinneren van de C70. Maar goed, vroeg gespot na / voor de introductie dus.
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Volvo C70

Bericht door weer een forummer »

WizardOfOss schreef:Ze slagen er wel in hem keer op keer weer nóg lelijker te maken...
Niets aan toe te voegen. De eerste was echt mooi. Het werd steeds minder.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Volvo C70

Bericht door WizardOfOss »

weer een forummer schreef:De eerste was echt mooi. Het werd steeds minder.
Als je met "de eerste" op dit model doelt kan ik het wel met je eens zijn:

Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Volvo C70

Bericht door weer een forummer »

Ja die bedoel ik.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Volvo C70

Bericht door ViveLaFrance »

Werd ook zeer terecht genomineerd door Ard bij de MAAT-awards, maar als Coupé is ie nog mooier 8-)
Ik heb de huidige C70 nooit lelijk gevonden. Minder strak oké, maar verder een soepel gelijnde, grote CC. Doen niet veel merken Volvo na.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Volvo C70

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, CC's zijn qua uiterlijk haast gedoemd te mislukken, zeker de wat grotere. De uitzonderingen zijn op de vingers van één, heel misschien twee handen te tellen. Zie ook die nieuwe, door de duotone kleurstelling valt alleen nog maar meer op dat deze een nog boller dak heeft dan de New Beetle...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Volvo C70

Bericht door #3 Micha »

Des te lelijker ze de C70 maken, des te meer mensen een Saab 9-3 Cabrio kopen :D.
Plaats reactie