Autowereld.com schreef:Miniscule facelift BMW X6
Vanaf dit voorjaar zal BMW de vernieuwde X6 in productie nemen. Maar wees niet meteen gevreesd, de wijzigingen zijn minimaal. Zo minimaal dat het bijna een modeljaarwijziging betreft.
De mistlampen en hun behuizing zijn aangepast, de grille bevat voortaan die typische BMW-knik en de koplampen en lichtunits zijn op detailniveau gewijzigd. En dat is alles. Oké, BMW levert voortaan ook een nieuwe lakkleur (Marrakech Brown metallic) en nieuw ontworpen lichtmetalen wielen. En tevens voegt de fabrikant uit München volledige LED-koplampen toe aan de optielijst. Maar daar blijft het dan ook echt bij.
BMW lijkt een beetje overdonderd door het succes van de X6. In de ruim drie jaar dat het model op de markt is zijn er 150.000 exemplaren van verkocht. En dat is ver boven de verwachting van het management in Zuid-Duitsland. Zijn expressieve design gecombineerd met athletische lijnen en een ongekend goed rijgedrag valt in de smaak, zo blijkt. BMW zag zich daardoor dan ook niet genoodzaakt om veel te wijzigen. Gevaarlijk als je het ons vraagt, want nu loopt het model kans op veroudering. Ze zullen wel weten wat ze doen daar in München.
Gebleven is dus ook het motorengamma. Geen verdere afname van CO2-uitstoot of verbruik, maar juist de toevoeging van de eveneens net onthulde X6 M50d voorzien van een 381 pk sterke tri-turbomotor. De rest van de motoren blijft bij het oude. Dat betekent instappen met de xDrive35i met 306 pk. Benzinerijden kan tevens met de 407 pk sterke xDrive50i of als je echt voor het beste van het beste gaat de X6 M met zijn 555 pk sterke V8. Het dieselgamma bestaat naast de genoemde M50d ook uit de xDrive30d met 245 pk en de xDrive40d met 306 pk. BMW laat tevens weten een BluePerformance model (xDrive30d) toe te voegen welke dankzij AdBlue voldoet aan de EU6-norm.
Blijft een geile bak