Politiek

Wat je nergens anders kwijt kan
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Politiek

Bericht door HondArd »

Waar ik altijd een beetje meewarig om moet lachen zijn de personen die elke vorm van onderbouwde kritiek op illegale allochtonen of het ietwat uit de hand lopen van de de multiculturele samenleving proberen te bagatelliseren, onder tafel probeert de vegen of erger nog die mensen die onderbouwd kritiek leveren op één hoop te gooien met de echte racisten/xenofoben. Ja, het probleem van de illegalen is mogelijk inderdaad groter dan enkel de illegale allochtoon. Pak het probleem van de illegalen dan ineens goed aan, autochtoon om onder schulden uit te komen en allochtoon omdat die hun eigen veilige land economisch niet willen opbouwen. Heeft een persoon als Wilders al veel minder bestaansrecht en kunnen goedwillende moslims, hindoestanen, shiksen, taoisten, christenen, joden, atheïsten en agnosten (vergeef me als ik een paar stromingen vergeten ben) in vrede in dit mooie land samen leven.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door nvdw »

Als Nederland zichzelf wat minder zou opstellen als vrijblijvende pinautomaat zou er geen 'illegalenprobleem' zijn. Als niet-ingeschrevene heb je hier gigantisch veel rechten en de paar plichten worden toch niet gehandhaafd.

Denemarken heeft de geldkraan voor gelukszoekers gewoon dichtgedraaid en het aantal 'Syrische' vluchtelingen daalde met, wat was het, 80 procent of meer?

Maar zoals Theo Hiddema al zei in Pauw: het is een beetje stuitend dat Wilders een veroordeling aan de broek krijgt voor wat feitelijk staand beleid is. Turkije heeft zes miljard euro van de EU (dus ook Nederland) gekregen om economische vluchtelingen (waaronder vele Noord-Afrikanen, dus ook Marokkanen) de oversteek te beletten. Nederland heft de 'oprotpremie' op omdat Marokkanen en Algerijnen de oversteek maken om dat geld op te strijken, niet om asiel te krijgen. Minder, minder, minder Marokkanen, Algerijnen en andere lieden dus, maar dat klinkt dan weer zo rot en voor je het weet rijden de treinen uitsluitend naar het oosten.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Politiek

Bericht door ViveLaFrance »

HondArd schreef:Ja, het probleem van de illegalen is mogelijk inderdaad groter dan enkel de illegale allochtoon.
Mooi, zijn we het toch ergens over eens ;) Dan hoef je dus niet je frustraties louter op de 'illegale allochtoon' te richten. Wees eens eerlijk Ard, in welk opzicht heb jij last van eventuele illegale allochtonen? Wonen ze naast je? Zo ja, zorgen ze voor overlast? Werk je ermee samen? Komt de gemeente bij jou controleren, omdat je ze op zolder hebt verstopt?
nvdw schreef:Denemarken heeft de geldkraan voor gelukszoekers gewoon dichtgedraaid en het aantal 'Syrische' vluchtelingen daalde met, wat was het, 80 procent of meer?
Nadat er al zo'n 30.000 vluchtelingen in Denemarken waren aangekomen. Wij kregen dit jaar de helft daarvan binnen de grenzen. In 2015 waren het er veel meer namelijk 43.000. Alleen dat hoor je niemand benadrukken.
nvdw schreef:Maar zoals Theo Hiddema al zei in Pauw: het is een beetje stuitend dat Wilders een veroordeling aan de broek krijgt voor wat feitelijk staand beleid is.
Het opheffen van de oprotpremie (lees: REmigratie-uitkering) lijkt me juist tegen de zin van Wilders, want daardoor blijven er mogelijk meer (criminele) Marokkanen in Nederland.
Mooie man trouwens die Hiddema. Jammer alleen dat hij niet nog verder in de reet van Wilders kan. Hij weet dondersgoed dat het geregiseerde karakter van de avond van de 'minder minder'-uitspraak een rol speelde in de veroordeling. En terecht.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Politiek

Bericht door HondArd »

ViveLaFrance schreef:
HondArd schreef:Ja, het probleem van de illegalen is mogelijk inderdaad groter dan enkel de illegale allochtoon.
Mooi, zijn we het toch ergens over eens ;) Dan hoef je dus niet je frustraties louter op de 'illegale allochtoon' te richten. Wees eens eerlijk Ard, in welk opzicht heb jij last van eventuele illegale allochtonen? Wonen ze naast je? Zo ja, zorgen ze voor overlast? Werk je ermee samen? Komt de gemeente bij jou controleren, omdat je ze op zolder hebt verstopt?
Dat ik persoonlijk geen last heb van illegale allochtonen wil niet zeggen dat ik niet op de hoogte ben van het bestaande probleem, dat is het enige wat ik wil benadrukken.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Politiek

Bericht door ViveLaFrance »

Snap ik, maar dan liggen irreële gedachten snel op de loer en laat dat nu kenmerkend zijn voor xenofobie. Dat heb jij vast niet, want ik meen te herinneren dat je goed omgaat met buitenlandse buren. Laat ik het op Wilders betrekken, deze man runt de Partij voor de VRIJHEID, maar hij wil Nederland islam-vrij maken, moskeeën en azc's sluiten, de Koran verbieden, geen geld naar ontwikkelingshulp enz...

Wilders is simpelweg tegen integratie (behoud eigen cultuur in nieuwe cultuur) en voor het wegsturen van (criminele) niet-Nederlanders, terwijl hij tegelijkertijd door zijn houding Nederlanders met een Marokkaanse achtergrond wegzet als minderwaardig. PVV een xenofobe partij? Dacht het wel!
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Politiek

Bericht door HondArd »

Xenofobie is inderdaad fout, maar is het glashard negeren van de terechte en onderbouwde kritiek op de multiculturele samenleving niet ook gewoon fout? Het is het negeren van die terechte en onderbouwde kritiek (in feite is dit ook wegzetten) wat er uiteindelijk voor zorgt dat een persoon als Wilders aan de macht kan komen en waar ik ook niet blij van word. Maar ik zou er ook niet blij van worden als ik bijvoorbeeld bij een buurtsuper bier ga halen en door bepaalde mensen welhaast bedreigd wordt omdat ik iets doe wat volgens een bepaalde religie niet mag. Het is mij niet overkomen gelukkig, maar het gebeurt wel.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Politiek

Bericht door ViveLaFrance »

Ja, maar of nu een Marokkaanse dame kritiek krijgt, omdat ze een wijnbar runt of een 'blanke Nederlander' die het normaal vindt om vrouwen te betasten, omdat dit moet kunnen volgens hem (beide recent in het nieuws), daar is wetgeving voor om de grens te bepalen. Toch hoor je Wilders nooit criminele acties van Nederlanders betrekken op onze cultuur, terwijl hij bij Marokkanen niks anders doet. En dan stelt hij zich op door 'de elite' aan te vallen, want 'de elite' ziet het niet. Weet je wat elitair is? Onze cultuur boven een andere cultuur stellen. Ondertussen zelf lekker de rechtsstaat ondermijnen :lol: Het levert hem zetels op, maar ook een strafblad.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Politiek

Bericht door ViveLaFrance »

Over een maand verkiezingen en voor het eerst voel ik me een zwevende kiezer :puh: Ik hang naar links, maar geen enkele partij heeft me nog kunnen overtuigen. De beloftes die ze allemaal uiten neem ik nooit serieus. Benieuwd naar de debatten. Goed dat RTL zich niet laat leiden door de houding van de PVV/VVD.

Stemwijzer ingevuld: Artikel1 :lol: (op zich niet vreemd aangezien de PVV bij mij altijd onderaan staat)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Politiek

Bericht door WizardOfOss »

Hier nog zo'n zwevende kiezer, ik kwam echter op de Vrijzinnige Partij uit, met daarachter de PvdA en PvdD. En nota beme de SP op plaats 4. Zou ik nu echt zoveel linkser zijn geworden of zou de hele politiek flink naar rechts zijn verschoven? Al staat GL dan wel weer ergens onderaan nog onder zowel de VVD (die bij mij voorheen altijd wel in de hogere regionen uitkwam) als PVV.

Maar veelzeggend zijn de percentages: die hele top-3 komt uit op 50%, en de rest duikt daar dus nog onder. Nu begrijp ik ineens waarom ik me al langer door geen enkele partij nog vertegenwoordigd voel...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Politiek

Bericht door HondArd »

Ik ben vrij zeker van mijn keus. Heb altijd rechts gestemd maar bepaalde punten van links (zoals legalisatie van softdrugs) trekken mij ook wel. Mijn nr. 1 volgens de stemwijzer dit jaar is Nieuwe Wegen, met zo'n 70-80% overeenkomst. Na verdere beoordeling van het complete partijprogramma staat die partij me wel aan. Nummer 2 en 3 (50+ en het nieuwe speeltje van Hero Brinkman, de ondernemerspartij) komen ergens rond de 70% uit. De partijen die bij mij ver onderaan bungelen zijn GL en D'66, De PVV staat ergens halverwege met de VVD daar vlak bij, maar die laatste partij heeft het de laatste 4 jaar enorm bij mij verbruid.
Volgens Kieskompas zit ik in het midden, maar heel ver van de grote jongens verwijderd. Met de CU heb ik hier het meeste overeenkomst mee, maar die stemwijzer neemt de nieuwe partijen niet in het vergelijk mee. En dan de stomwijzer: Die komt bij mij op de Ondernemerspartij uit. Mijn vrouw komt hier bij Artikel 1 uit, dus in hoeverre je de Stomwijzer serieus moet nemen om jou voorkeur te duiden? In ieder geval is het weer lekker politiek incorrect lachen om de vraagstellingen.
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie