HondArd's historie

Maak hier een topic aan voor jouw autohistorie
Gebruikersavatar
Joël D.
.
.
Berichten: 851
Lid geworden op: 16 feb 2010, 20:04
Locatie: Bennebroek

Re: HondArd's historie

Bericht door Joël D. »

Ziet er goed uit, alleen die velgen zijn best: :sick:
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: HondArd's historie

Bericht door #3 Micha »

De tint is mooi, maar die wielen zijn echt afschuwelijk, sorry :oops:.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: HondArd's historie

Bericht door HondArd »

Ach, ieder zijn smaak. Wij zijn er in ieder geval heel blij mee (al had 17" ons mooier geleken), en je vist je auto er meteen mee uit op een parkeerplaats. Er rijden namelijk akelig wat Verso's rond in Nederland, en daarvan zijn er best wat zwarte.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: HondArd's historie

Bericht door Martin »

HondArd schreef:14 jaartjes BerlinArd deel 1


Afbeelding Kenteken was trouwens GB-46-VD. De laatste keer dat ik bij de RDW heb gekeken leek hij nog steeds ergens rond te rijden.
Hé, had je toch een turqoise groene. Dat had ik in het verleden nooit zo begrepen. Ik had namelijk dezelfde kleur. Mijn kenteken begon met GJ.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: HondArd's historie

Bericht door HondArd »

Je had twee verschillende kleuren metallic groen weet ik nog wel. Een lichte en een donkere tint, en ik had de donkere van de twee. Wel grappig: een oom van mijn had eenzelfde kleur D-Kadett, maar dan een tweedeurs versie.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: HondArd's historie

Bericht door Leeuw »

Ard, onderstaande auto is wel wat voor je, de Japanse Honda Oddesey. Dan in het zwart, getinte ramen en mooie wielen. De Koplampen kan je in blauw of zwart nemen (blauw ala insight concept) Best een kloeke bak.

http://www.honda.co.jp/ACCESS/odyssey/e ... /absolute/
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: HondArd's historie

Bericht door HondArd »

Ziet er best stoer uit :thumbup:
"The closest to reality car that money can buy"
duke
.
.
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 okt 2010, 22:52
Locatie: Altnaharra

Re: HondArd's historie

Bericht door duke »

Die D Kadettjes zie je nu bijna niet meer
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: HondArd's historie

Bericht door HondArd »

Inderdaad, die zijn nog meer uit het straatbeeld verdwenen dan de C-tjes. Toch jammer, want de D-tjes waren op hun manier toch best goede auto's. Maar misschien niet duurzaam genoeg om het op zichzelf lang vol te houden.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: HondArd's historie

Bericht door HondArd »

Aanstaande vrijdag gaan mijn vrouw en ik richting het meer van Lugano, maar daar het nogal een tijdje geleden was sinds de laatste olie ververst is (september 2009) was het nu tijd voor een grote beurt. Wat inhoudt dat de olie ververst moet worden, interieurfilter, bougies, en tevens het luchtfilter er ook maar weer bij gedaan. Hier twee zondagen voor uitgetrokken, en de eerste zondag gereserveerd voor iets waar ik gelet op het werkplaatshandboek nogal veel werk mee zou hebben, namelijk het interieurfilter. Daar moest volgens het handboek nogal veel voor verwijderd worden om er bij te komen. Affijn, na een paar uur slopen zag het er in de auto zo uit:
Afbeelding

De hele plastic fantastic lag op de achterbank en naast de auto:
Afbeelding

Tot mijn vrouw ineens een heldere ingeving kreeg en het doosje van het interieurfilter open trok. Daarin zat een wel hele simpele handleiding over hoe je die moest vervangen. Handschoenenkastje eruit, klepje erachter open en daar zit die. Ik was in mijn enthausiasme iets te ver gegaan :bonk:
Affijn, het was hoog nodig dat dat filter vervangen werd. Hij was helemaal zwart en zat barstensvol dode insecten en droog blad. Door het nieuwe filter kan je de verpakking nog net zien doorschijnen.
Afbeelding

Ik had nog wat uurtjes over, en me toen maar op de bougies gestort. Wel iets meer werk dan normaal, want er moest eerst een 2e motorkap verwijderd worden :x (maar meteen weggelaten), en op elke bougie zat een afzonderlijke bobine. Maar wat daaronder zit is een makkie, en toen ik eenmaal de eerste bougie eruit had schrok ik toch wel van het verversingsinterval wat Toyota hiervoor hanteert (4 jaar). Dat doe ik de volgende keer dus sneller.
Afbeelding

De electrodeafstand bij de oude was nog 1,1mm, maar dat afgeronde puntje zat er echt niet af fabriek op. Snel nog even het luchtfilter erbij gedaan (was niet echt nodig) en toen was ik voorlopig klaar.

Nog een weekje rondgereden, en het de Verso voelde alsof hij er behoorlijk van was opgeknapt van die nieuwe bougies. Maar afgelopen zondag mezelf op de motorolie gestort, en dat is allemaal gegaan zoals ik had verwacht.
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie