HondArd schreef:Ligt het "gebrek" aan betrouwbaarheid van een Alfa niet meer aan hoe een gemiddelde Alfa gebruikt wordt? Wordt een gemiddelde Alfa niet vaak sportiever gereden waardoor het mechaniek te veel te lijden heeft en daardoor toch makkelijker stuk gaat? Ik neem aan dat Fiat en Lancia vaak dezelfde motoren gebruiken, maar daar hoor ik de laatste jaren qua betrouwbaarheid ook geen echt verontrustende verhalen over.
Nee die dingen lopen gewoon kapot;)
Golf GTI's worden ook intens gebruikt, en die blijven ook heel. Is natuurlijk geen excuus.
De Alfa motoren hebben vaak net wat meer vermogen dan hun Lancia en Fiat broer. En zoals ik al zei, in alleen Alfa hadden ze op het zelfde moment 3 verschillende 2.0 motoren die niet uitwisselbaar waren.
Dat is dus wel een verschil met VAG waar ongeveer 4 motoren zijn voor de hele VAG groep.
Wat dat betreft is Alfa/Lancia natuurlijk typisch Italiaanse houtje touwtje bagger
Jurjen schreef:De benzine motoren zou ik ook liever niet hebben. De 1.8 en 2.0 T-sparks zijn inderdaad nogal onbetrouwbaar
En dat zijn precies de motoren die die vriend van me naar de eeuwige jachtvelden heeft geholpen, een 1.8 en twee keer een 2.0. En dat lag echt niet aan zijn rijstijl of slecht warmrijden.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!
De boosdoener is het platte ringetje dat in twee delen rechts ligt. Je ziet op het lagerblok ernaast dat de krukas er heeft ingevreten. De nieuwe motor ligt nu erin en alles werkt, maar... een softwareprobleem! Hij zegt nog steeds op het dashboard dat er een oliedrukprobleem is. Dat is er niet meer, ze hebben alles gedubbelchecked en het is goed aangesloten en functioneert zoals het hoort. Komende week moet ik dus achter het volgende probleem aan Ik wordt er wel een beetje chagrijnig van nu, ik was eindelijk blij dat het allemaal geregeld was, krijg je nog een telefoontje om 5 voor 6.