Toyota's concepts op de Tokyo Motor Show 2015
Geplaatst: 10 okt 2015, 20:08
Uiteraard is ook Toyota van de partij in Tokyo met een verzameling concepts.
Om maar met de meest realistische te beginnen: de S-FR lijkt een voorbode voor een kleiner broertje voor de GT86. 3,99m lang, 1,70 breed en 1,32 laag, met een wielbasis van 2,48m. Een gewicht wordt niet genoemd, alleen dat het een "lichtgewicht sportwagen" is. Schijnbaar zelfs met vier zitplaatsen. Ook de motorisering is nog niet bekend gemaakt, maar volgens geruchten zou het om een atmosferische 1,5 met 130pk gaan. Deze brengt middels een zesbak z'n kracht over op de achterwielen.
![Afbeelding](http://i.imgur.com/CWgPhEs.jpg)
![http://i.imgur.com/MyX24rY.jpg](http://i.imgur.com/MyX24rY.jpg)
![http://i.imgur.com/ZHBhc5X.jpg](http://i.imgur.com/ZHBhc5X.jpg)
Op productiekansen hoeft de Kikai zeker niet te rekenen. Nee, dit is puur een showmodel om "de schoonheid van techniek" te tonen. Vrij letterlijk doordat alle techniek zowel van buitenaf alsook vanuit de auto te zien is. Voor de aandrijving zorgt een niet nader gespecificeerde benzinemotor. De lengte van 3,40m doet wellicht een keicar vermoeden, maar met een breedte van 1,80 is hij daarvoor ruim 3 decimeter te breed. Binnenin is er plaats voor drie inzittenden, waarbij de bestuurder iets verder naar voren in het midden zit. Let overigens ook op de benzinemeter en het navigatiesysteem...
![Afbeelding](http://i.imgur.com/ixsM1cM.jpg)
![http://i.imgur.com/knVRU9W.jpg](http://i.imgur.com/knVRU9W.jpg)
![Afbeelding](http://i.imgur.com/AvTOZEA.jpg)
![http://i.imgur.com/abASh6e.jpg](http://i.imgur.com/abASh6e.jpg)
En tot slot nog een concept waarvan de productiekansen nihil zijn: de FCV Plus. Zoals de naam al aangeeft haalt hij z'n kracht uit een tussen de voorwielen gemonteerde brandstofcel, welke elektromotoren in alle vier de wielen van stroom voorziet. En indien gewenst ook je huis of een andere auto. De concept is bedoeld om te tonen hoe een auto ingedeeld kan worden als geen rekening hoeft te worden gehouden met de traditionele mechanische componenten. De wielen staan dan ook op de uiterste hoeken, wat een een voor een lengte van 3,80m ongehoorde wielbasis van precies 3 meter oplevert. Binnenin riant ruimte voor vier inzittenden, maar zo te zien weinig tot geen bagageruimte...
![Afbeelding](http://i.imgur.com/VqfWtcP.jpg)
![http://i.imgur.com/5IPR355.jpg](http://i.imgur.com/5IPR355.jpg)
![Afbeelding](http://i.imgur.com/CJA5bTC.jpg)
![http://i.imgur.com/uz2r7e8.jpg](http://i.imgur.com/uz2r7e8.jpg)
Om maar met de meest realistische te beginnen: de S-FR lijkt een voorbode voor een kleiner broertje voor de GT86. 3,99m lang, 1,70 breed en 1,32 laag, met een wielbasis van 2,48m. Een gewicht wordt niet genoemd, alleen dat het een "lichtgewicht sportwagen" is. Schijnbaar zelfs met vier zitplaatsen. Ook de motorisering is nog niet bekend gemaakt, maar volgens geruchten zou het om een atmosferische 1,5 met 130pk gaan. Deze brengt middels een zesbak z'n kracht over op de achterwielen.
![Afbeelding](http://i.imgur.com/LCXSGho.jpg)
![Afbeelding](http://i.imgur.com/CWgPhEs.jpg)
![http://i.imgur.com/3LKlJ3z.jpg](http://i.imgur.com/3LKlJ3z.jpg)
![http://i.imgur.com/HSTsqdJ.jpg](http://i.imgur.com/HSTsqdJ.jpg)
![http://i.imgur.com/5uyviYL.jpg](http://i.imgur.com/5uyviYL.jpg)
![http://i.imgur.com/MyX24rY.jpg](http://i.imgur.com/MyX24rY.jpg)
![http://i.imgur.com/NgfSy7F.jpg](http://i.imgur.com/NgfSy7F.jpg)
![http://i.imgur.com/ZHBhc5X.jpg](http://i.imgur.com/ZHBhc5X.jpg)
Op productiekansen hoeft de Kikai zeker niet te rekenen. Nee, dit is puur een showmodel om "de schoonheid van techniek" te tonen. Vrij letterlijk doordat alle techniek zowel van buitenaf alsook vanuit de auto te zien is. Voor de aandrijving zorgt een niet nader gespecificeerde benzinemotor. De lengte van 3,40m doet wellicht een keicar vermoeden, maar met een breedte van 1,80 is hij daarvoor ruim 3 decimeter te breed. Binnenin is er plaats voor drie inzittenden, waarbij de bestuurder iets verder naar voren in het midden zit. Let overigens ook op de benzinemeter en het navigatiesysteem...
![Afbeelding](http://i.imgur.com/LHr6j5O.jpg)
![Afbeelding](http://i.imgur.com/ixsM1cM.jpg)
![http://i.imgur.com/SlEyASI.jpg](http://i.imgur.com/SlEyASI.jpg)
![http://i.imgur.com/xk1BfOI.jpg](http://i.imgur.com/xk1BfOI.jpg)
![http://i.imgur.com/BGA4Ckj.jpg](http://i.imgur.com/BGA4Ckj.jpg)
![http://i.imgur.com/knVRU9W.jpg](http://i.imgur.com/knVRU9W.jpg)
![Afbeelding](http://i.imgur.com/AvTOZEA.jpg)
![http://i.imgur.com/9TB1130.jpg](http://i.imgur.com/9TB1130.jpg)
![http://i.imgur.com/gyKhmok.jpg](http://i.imgur.com/gyKhmok.jpg)
![http://i.imgur.com/KvLW6Yu.jpg](http://i.imgur.com/KvLW6Yu.jpg)
![http://i.imgur.com/abASh6e.jpg](http://i.imgur.com/abASh6e.jpg)
En tot slot nog een concept waarvan de productiekansen nihil zijn: de FCV Plus. Zoals de naam al aangeeft haalt hij z'n kracht uit een tussen de voorwielen gemonteerde brandstofcel, welke elektromotoren in alle vier de wielen van stroom voorziet. En indien gewenst ook je huis of een andere auto. De concept is bedoeld om te tonen hoe een auto ingedeeld kan worden als geen rekening hoeft te worden gehouden met de traditionele mechanische componenten. De wielen staan dan ook op de uiterste hoeken, wat een een voor een lengte van 3,80m ongehoorde wielbasis van precies 3 meter oplevert. Binnenin riant ruimte voor vier inzittenden, maar zo te zien weinig tot geen bagageruimte...
![Afbeelding](http://i.imgur.com/lg2aibT.jpg)
![Afbeelding](http://i.imgur.com/VqfWtcP.jpg)
![http://i.imgur.com/0VxyrGo.jpg](http://i.imgur.com/0VxyrGo.jpg)
![http://i.imgur.com/pjY4iSA.jpg](http://i.imgur.com/pjY4iSA.jpg)
![http://i.imgur.com/aB8qYzy.png](http://i.imgur.com/aB8qYzy.png)
![http://i.imgur.com/5IPR355.jpg](http://i.imgur.com/5IPR355.jpg)
![Afbeelding](http://i.imgur.com/CJA5bTC.jpg)
![http://i.imgur.com/UDeWKrL.jpg](http://i.imgur.com/UDeWKrL.jpg)
![http://i.imgur.com/uz2r7e8.jpg](http://i.imgur.com/uz2r7e8.jpg)